Sóc assertiva?

Ostres!! ..i jo que pensava que era assertiva!!!

Quan em van dir la definició d’assertivitat i en vaig buscar-ne, vaig pensar: “Jo sóc una persona força assertiva. Em considero una persona sincera i que intenta comprendre les situacions dels altres”.

I mireu quina sorpresa, quan faig els testos d’assertivitat i no surto com a una persona assertiva!! (estic al límit, eh!). La primera reacció va ser: ” Aquests tests no serveixen, no funcionen”, però després mentres rumiava fora de classe el tema de ser assertiu o no, vaig considerar que potser sí que no era del tot assertiva!

Per què? Doncs perquè jo sóc d’aquelles persones que sí que intenta mirar tots els punts de vista i que intenta ficar-se amb la pell dels demés, però quan entro a la zona de perill (aquelles situacions que tot pot explotar), intento situar-me en un marge, no inhibir-me del tot, però tampoc defensar del tot la meva opinió.

A vegades sí que ho faig, sobretot amb les persones que hi tinc confiança, però moltes altres vegades, no ho faig. Suposo que per respecte, o per no embolicar massa la troca, o no sé…

Tot això m’ha fet veure que no sóc tant assertiva com jo em creia! Però això no m’ha suposat cap trauma.  De fet crec que en certes ocasions i depèn amb quines persones et trobes ser assertiu, no és del tot bo, ja que pots anar a tota velocitat a la zona de perillosa, i topar amb una persona que vagi a la zona agressiva ràpidament.

Haurem de pensar tots sobre el tema!

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Uncategorized

Deixa un comentari

